GUL UKE

«Under Black Week velger vi å trekke frem de små og mellomstore leverandørene våre»

Det som startet som én dag har blitt til en hel uke, og de største aktørene kommer med tilbud etter tilbud for å utkonkurrere hverandre.

I 2019 gikk vi i Eureca imot strømmen, og lanserte Gul uke. Vi skal årlig trekke frem noen av aktørene vi samarbeider med. På den måten flytter vi fokuset vekk fra rabatter og tilbud, og over til våre små og mellomstore leverandører og deres historie.

Gjør den «sorte» uken gul

I 2019 sa Jens Petter Seljebu, vår markedssjef, at «gult er kult.» Det er det fortsatt. Gul er en farge som man ofte forbinder med glede, og det er nettopp det vi vil spre med Gul uke-konseptet.

«I vår jobb møter vi mange flotte leverandører som ikke får like mye publisitet som de største aktørene. Det ønsker vi å gjøre noe med, for det er så mange flotte historier der ute. Det er viktig for oss å få formidlet disse historiene videre. Vi ønsker å vise frem noen av de flotte leverandørene vi jobber sammen med,» forteller Seljebu.

Mange av selskapene vi jobber med bygger på tradisjonsrike og spennende bakgrunner. Samtidig er bærekraftig produksjon, og lokal og økologisk mat i vinden. Å trekke frem leverandører som bidrar til noe positivt for miljøet er derfor en viktig kontrast til det store forbruket under Black Week.

Ta en titt på alle de spennende leverandørene vi har introdusert de tidligere årene nedenfor, og klikk deg inn på hver enkelt sak for å lese deres historier.