Jonathan Sushi

For 2,5 år siden åpnet Jonathan Sushi på Bryn senter. Restauranten har god beliggenhet og fokuserer på å gi kundene det beste måltidet og servicen i bransjen. De siste årene har sushi-restauranten blitt svært populær og fått avdelinger både på Rykkinn og i mathallen på Steen og Strøm midt i Oslo sentrum. Med sine 20 ansatte lager de kvalitets-sushi som tydeligvis slår an hos store og små.

Åpnet under pandemien
Å åpne restaurant i starten av en pandemi er det mange som ikke ville våget seg på, men det var nettopp dette Jonathan Sushi gjorde. Det var ikke så vanskelig som man skulle tro; råvarene kom inn og de holdt ansatte i gang. Restauranten lagde en ordning hvor gjester kunne hente maten kontaktløst utenfor senteret, og gjorde ellers sitt beste med å finne kreative ideer og løsninger gjennom den krevende korona-tiden.

-Vi er glade for at vi drev med take-away, for mat må man jo  ha uansett. Vi ga folk en mulighet til å kose seg litt ekstra i en vanskelig tid, sier daglig leder Anne Lene Romano på Jonathan Sushi.

Crunchy bestselger
Det japanske kjøkken har blitt veldig populært i Norge med tiden. Sushi er noe de aller fleste kjenner til, og på Jonathan Sushi sin meny finner man flere populære varianter.

-Blant bestselgerne på menyen vår har vi blant annet Crunchy laks; maki med flambert laksefilet på toppen. Den er lun og crunchy, og denne selger vi mye av, forteller Anne Lene.

Crunchy Laks; en bestselger.

-Familiepakker er også veldig populære, for både store og små spiser sushi. Noen av de mest populære er 30 biter maki hvor man får 4 ulike maki-typer, og er man en større familie kan man bestille opp til 62 biter hos Jonathan Sushi!

Bærekraftig fokus

Restauranten jobber mye med å lage god og kvalitetssikret sushi til sine kunder. I tillegg har de også fokus på miljøet.  

-Når vi lager sushi tenker vi mye på bærekraft. Måten fisken er oppdrettet på er viktig for oss og vi jobber hele tiden tett med leverandørene våre for å få tilgang til de mest bærekraftige produktene de har å tilby. Vårt mål er å ha så mange norske råvarer som mulig, der laks og kveiten er begge norsk oppdrett. Emballasjen alle varene kommer i er også et stort fokus, samt resirkulering; vi jobber mot å være så bærekraftige som mulig, sier Anne Lene.

-Råvarene vi får levert fra Eureca  er alltid «top-noch». Våre erfarne kokker, som har jobbet lenge i bransjen, er veldig fornøyde med varene vi får inn. Gode leverandører gjør at vi leverer bra!

Kvalitet som skiller seg ut

Jonathan Sushi har blitt et populært spisested på alle sine lokasjoner og de har bygget opp en egen kundemasse med sushi-fans som kommer fra fjern og nær.

-Vi har kvalitets-sushi og ulike smaker som ikke alle andre har. Vi er oss selv og har vår egen stil. Hos oss får du blant annet spennende toppinger og tilbehør til sushien, og dette er noe av det som skiller oss ut fra mengden. Vi har andre typer toppinger på maki og lager alt selv. Alt fra vår hjemmelagede teriyaki-saus til hvordan fisken blir delt opp blir gjort her på kjøkkenet vårt. Hver minste ting betyr noe. Folk tenker kanskje at det er hokus pokus å lage sushi, men det er det ikke. Det viktigste er å legge omtanke og kreativitet i hver bit, sier Anne Lene.

Med omtanke og kreativitet i hver bit, så serveres det sushi av ypperste kvalitet på Jonathan sushi.

Catering til alle anledninger

Jonathan Sushi er ikke bare gode på take-away, de driver også med catering. Restauranten leverer lunsj, middag og møtemat til bedrifter, mat til bryllup og konfirmasjoner, men noen ganger også til begravelser.

-Vi justerer oss etter markedet, og er det noe kunden ønsker så fikser vi det. Å være der for kundene er en stor del av det som gjør Jonathan sushi til det vi er, i tillegg til å levere bra produkter selvsagt, sier hun.

Fremtidige søster-lokasjoner?

-Per dags dato har Jonathan Sushi fullt fokus på de stedene de allerede har etablert, og de utelukker ikke å ekspandere i fremtiden.

-Vi bryr oss om kundene våre, om produktene og at vi leverer de beste måltidene hver eneste gang,  sier Anne Lene.

Man skal ikke se bort ifra at den suksess-oppskriften gjør at sushi-kjeden vokser seg enda større i nærmeste fremtid.