Bent Andresen sier det er en veldig god følelse å ha fått være med på reisen som er The Nuts Company fra starten. Her i full sving på lageret i Sandefjord.

The Nuts Company: Skapt med hensikt om å spre glede og energi

«Alle har godt av en ekstra dose energi og positivitet»

Etter å selv oppleve at han ofte trengte påfyll av energi i tidsrommet mellom 14-16 i sin jobb,
bestemte Bent Andresen seg for å gjøre noe med problemet. Han begynte å drodle med
tanken på å starte noe som kunne hjelpe mot det energitapet man ofte føler på i løpet av
arbeidsdagen.

Sammen med en venn hadde de tanker om å lage et firma som skulle gi bedrifter og deres
ansatte den positiviteten de trengte i løpet av en dag, og hovedingrediensen skulle bli nøtter
– The Nuts Company ble etablert.

«Det å starte noe nytt tar tid. Det var sten for sten, men vi har vokst oss store, og det hele
har vært en spennende og ‘nutty’-reise,» forteller Andresen.

Fra hobbyprosjekt til en hverdag med nøtter i fokus

The Nuts Company skulle levere nøttemikser som Norge ikke hadde smakt på før. Dette var
annerledes fra de kjedelige bar-nøttene man vanligvis ser i Skandinavia, og oppi alt dette var
det positivitet som skulle spres.

«Jeg husker jeg oppdaget en av våre bestselgere i et møte i Riga med det som ble vår
produsent. ‘Coated sour and onion’-peanøtter hadde jeg ikke smakt før, men inne på
møterommet var det to skåler av det. Det var så godt at jeg måtte google det. Det fantes
ikke noe liknende i Skandinavia. Dette måtte jo være noe for restaurantbransjen i Norge,»
sier Andresen.

En av bestselgerne til The Nuts Company er nøttene dekket med den smakfulle kombinasjonen av rømme og løk.

Hele ideen bak The Nuts Company var å gi mer energi til B2B-kunder. Etter hvert som
etterspørselen ble større, og de så mulighetene, fant de ut at de ville prøve ut et større
marked. Nå leverer The Nuts Company til alt.

«I starten gikk det greit å drive The Nuts Company ved siden av jobb, men det kom til et
punkt hvor jeg ringte partneren min og sa ‘enten så må vi droppe dette, eller så går vi all in.’
Etter 3 år sluttet vi begge dermed i våre jobber, og satset for fullt på The Nuts Company,»
forteller Andresen.

Ønsker å vise at de er litt annerledes

The Nuts Company skal være litt «nuts.» De er litt gærne, og det er nettopp det som har
funket for Andresen og resten av gjengen i The Nuts Company. Fra å starte med å jage etter
kunder har de i dag opparbeidet seg til å sitte med 3500 kunder.

«Vi ønsker å vise oss frem på en annen måte, og jeg tror det er nettopp der vi har gjort det
bra. Vi vil være annerledes i forhold til oppfølging av kunder, og vise at vi kan være fleksible.
Alt skal være så firkantet, hvorfor ikke lage litt trekanter og?» sier Andresen.

The Nuts Company sine nøtteblandinger blir produsert i Riga. Her jobbes det på spreng for å produsere ærlige
smaksvarianter som Skandinavia ikke har sett maken til før.

The Nuts Company leverer kvalitet til gode priser og ærlige nøtteprodukter til sine kunder.
Det er slik de vil bli fremstilt som firma og leverandør overfor sine kunder. De har utviklet
konsept som tilpasses segmentene de leverer til, og skreddersyr sine produkter til kunder.
Denne fleksible holdningen applauderer vi dem for.

Se produktene på eureca.no