Vi tok turen innom KAJSAS AS for å gratulere dem som vår kunde nummer 500. Her er Kajsa Nylander (t.h.) og Josefine Nylander Teigen (t.v.) sammen med vår selger Christopher Haakanes.

Kunde nr. 500 – KAJSAS AS

Vi i Eureca engros er stolte av å presentere KAJSAS AS som vår handlende kunde nr. 500!

Med inspirasjon fra alle verdens kulinariske hjørner har KAJSAS AS vokst seg til å bli et velkjent navn innenfor catering. Det som startet rent tilfeldig da Kajsa Nylander bestemte seg for å hjelpe en venn som jobbet med catering, har i dag blitt til en stor bedrift med omtrent 45 ansatte.

«Det er jo mange som sier ´skjønner dere hvor stort det har blitt,´og det skjønner jo ikke vi, for vi står jo bare på kjøkkenet og lager mat. Nei, jeg forstår det nok ikke selv en gang,» forteller Kajsa Nylander. «Nei, det gjør du ikke,» fortsetter Josefine Nylander Teigen leende, kollega og datter av Kajsa Nylander.

Bilder fra selskapslokalet til KAJSAS AS, rett utenfor kjøkkenet.

Fra senterleder i SATS til kulinariske smakskombinasjoner og råvarer

Kajsa Nylander kom fra en helt annen verden før hun begikk seg ut i matverdenen. Før hun
startet KAJSAS AS jobbet hun nemlig i SATS. Der begynte hun på gulvet som instruktør,
jobbet seg videre til og bli personlig trener og så treningsansvarlig, til hun tilslutt var
senterleder. Selv om det gikk bra i SATS følte Kajsa Nylander likevel at det var noe annet hun
skulle drive med.

«Jeg har hatt en interesse for mat helt siden jeg var liten, så du vet når jeg jobbet på SATS
stelte jeg i stand med suppe og boller, og holdt på der i resepsjonen. Grunnen til at jeg ville
bytte fra SATS var fordi det ble et større system og ble mer protokollstyrt, så jeg fikk jo ikke
lov til å lage disse suppene og bollene lenger. Det ble litt for firkantet for meg. Jeg liker jo å
være kreativ,» forklarer Kajsa Nylander smilende.

På KAJSAS AS kjøkken er det stålkontroll, med systemer som gjør matlagingen og logistikken
rundt levering effektivt.

Med en lidenskap for mat, baking og blomster var det å starte opp KAJSAS i 2012 riktig vei å gå. Kajsa Nylander startet i det små hjemmefra før bedriften flyttet til et ordentlig kjøkken på Jar i 2013. Etter igjen å ha vokst seg større byttet KAJSAS lokale til det nåværende i
Nesbru. Og det er ikke bare kjøkkenet som har vokst opp igjennom årene. Menyen har nemlig utviklet seg fra å bare dreie seg om kaker i oppstartingsfasen til å nå ta for seg mat fra alle hold.

«Jeg er opptatt av mat som man kan se hva er, med bra råvarer i fokus. Når man serverer skal man kunne se hva det er man spiser, og det estetiske er veldig viktig. Det skal se fresht ut. Til servering av maten bruker vi våre keramikkfat,» forteller Kajsa Nylander videre.

All mat som KAJSAS AS serverer kommer på deres egne keramikkfat. De fargerike keramikkfatene er fra Gerbra, Mateus og Pottery Joe.

Forventninger til Eureca engros fremover

Som vår kunde nummer 500 ville vi i Eureca engros gjøre stas på KAJSAS AS, og kom derfor innom med kake og blomster, samt noen spørsmål om hva de forventer av oss som leverandør. For tilbakemeldinger fra kunder er essensielt for videre utvikling.

«Vi forventer jo at vi får de varene vi bestiller, og at det ikke er så mye om og men. Også har jo Eureca vært flinke til å ta inn varer de i utgangspunktet ikke hadde. For det å slippe å ha så mange leverandører er et stort pluss,» sier Kajsa Nylander. «For meg er det viktig at man passer på de som er gode kunder, og jeg er veldig opptatt av at man får en kontaktperson, for den personlige kontakten er viktig.»