Retur, reklamasjon og tilbaketrekking
Av og til går noe galt, selv hos Eureca...
Vi vil at du skal være fornøyd. Opplever du et produkt som ikke svarer til forventningene dine, er det viktig at du sier i fra til oss.
Reklamasjon
Har du mottatt en transportskadet vare, feilplukk/manko, holdbarhetsavvik, feillevert eller feilbestilt vare? Da må du melde ifra innen utløpet av første påfølgende virkedag.
Logg inn med brukernavn/passord på www.eureca.no. Finn oversikt over leverte ordre, finn den aktuelle ordren og klikk "Opprett reklamasjon". Registrer din informasjon og klikk "Registrer reklamasjon".
Du vil motta kvittering med saksnummer på e-post. Hvis du ikke mottar kvittering må du ta kontakt med kundeservice. Vi skal behandle din reklamasjon senest innen to virkedager. Om vi ikke klarer å løse saken innen fristen tar vi kontakt med deg.
Retur
Det er dessverre ikke returrett på feilbestilte varer. Hvis du oppdager at du har bestilt feil, ta kontakt med kundeservice. All vareretur skal registreres, og må godkjennes før varen sendes tilbake. Varer som returneres uten godkjennelse blir ikke kreditert.
VIKTIG: Har du mottatt feil på en "vektvare", dvs en vare som ikke er kjøpt i stk, men i antall gram eller kilo, må du ta kontakt med kundeservice før du returnerer varen. Vi vil hjelpe deg med å finne en løsning.
Tilbaketrekking
Lov om matproduksjon og mattrygghet (matloven) krever at bedrifter umiddelbart skal iverksette tilbaketrekking av mat og drikke ved mistanke om mulig helsefare. Loven krever også at bedriften skal iverksette nødvendige tiltak for å forebygge, redusere eller eliminere eventuelle skadevirkninger. Et viktig tiltak som skal vurderes da, er om det er nødvendig å gå ut med informasjon til forbrukere.
Hvis det er mistanke om at du har fått levert en vare det er forbundet helsefare med, vi du bli kontaktet av Eureca og det vil bli gitt informasjon hva som skal gjøres videre.
Tilbaketrekkings-skjema skal benyttes når du har mottatt en melding om tilbaketrekking av en vare du har fått levert fra Eureca engros.
Frist for å registrere din tilbaketrekking er tre dager etter at du har mottatt varsel fra oss.
Du vil motta et svar fra oss så fort vi har behandlet din henvendelse.